Ennek a blognak a célja, hogy nyomom követhessétek az Usában eltöltött nyaramat, persze csak ha érdekel hehe. Nyugodtan kommenteljetek, bár pár ismerősöm inkább ne... :D

american boy

Ez a blog nem jöhetett volna létre, ha... nincs Kolombusz. Na de tényleg, azért jött létre, hogy aki kiváncsi arra, hogy miképpen telik a nyár számomra az USA-ban az nyomon tudja követni. Igyekszem érthetően írni, legalább nem tudok hadarni hehe. Örülni fogok ha minél többen olvassátok.

Linkblog

idő nálam

New York

idő otthon

Budapest

Petanec Péter

Visszaszámlálás

Újra Hunlandon

2008.09.29. 19:50 :: _kanu_

Sziasztok!

Megjöttem épségben megpróbálom röviden összefoglalni mi is történt az előző több mint 2 hétben. Mivel annyi mindent csináltunk nem fogok mindent leírni csak pár dolgot, aztán majd a legutolsó bejegyzésben csinálok egy videot melyben képeket vetítek az uccsó pár napról, így sokkal egyszerűbb. Akikkel meg szinte napi, heti kapcsolatban vagyok azok meg úgyis látják majd személyesen.

Miami

Az utunk első állomása Miami volt. Portlandi reptérről vágtunk neki a kalandnak, mely reptér 1 órára van a tábortól. New Yorkban kellett átszállni. A főnökünk mondta, hogy nézte neten és esni fog, de szerencsére amíg ott voltunk (túl) remek idő volt :) Mivel Miami Florida legdélibbi nagyvárosa ezért bőven trópusi éghajlat van. Ami azt jelenti, hogy még télen is 30 fok körüli az idő. A reptérről bebuszoztunk a városba, nagyon szerettek minket a helyiek mivel "kordont" építettünk a busz folyosóra. Szerencsére relatív könnyen ment minden az utazás során. Egy hostelben laktunk, nem volt nagy szám, de nagyon jó helyen volt bent a városban közel az óceánparthoz, és volt benne légkondi. (a légkondi itt nem luxus, mindenhol van mert nem lehetne elviselni a meleget.) A 4 nap alatt sokat strandoltunk, pihiztünk, béreltünk biciklit, robogóval bejártuk Miami messzebbi részeit is. Sajnos mivel augusztus és szeptember holtszezon nagyon kevesen voltak. (ez a bulihelyeken volt a leginkább zavaró mivel gyakorlatilag üresek voltak) Nyáron vannak sokan mert akkor van a vakáció sulikban, illetve télen mert akkor nincs fullasztó meleg. Ősszel van a hurrikán szezon is szóval ezért is voltak kevesen. Az volt még nagyon érdekes, hogy úgy éreztem magam mintha latin amerikában lennék (nem mintha ott lettem volna valaha), ugyanis szinte majdnem mindenki spanyolul beszél. Rengeteg a kubai és latin amerikai ember. A városban van kubai negyed is. Ilyenkor lehet érzékelni, hogy milyen sokszínű is ez az ország. Az óceán olyan meleg volt, hogy még a legkényesebb ember is simán belefut gondolkodás nélkül. A kocsikat amiket láttunk nem sorolom fel, de Monacoval simán felveszi a versenyt.  Berobogóztuk Miami luxus lakónegyedeit is, hát komolyan mondom nagyon durva házakat láttunk. Volt akinek külön kikötője is volt és természetesen yacht is járt hozzá. Azért a ragyogás és csillogás mellett sok a lecsúszott ember, bár ez lehet csak azért volt szembetűnőbb, mert a turisták tömege nem rejtette el őket. A többit majd a képeken látjátok a legközelebbi bejegyzésben.

New York

Huh New Yorkot bejárni rendesen szerintem 1 hónap alatt lehet igazán de mi megpróbáltuk a lehetetlent, és 5 napba amit bele lehetett sűríteni az megnéztük. New Yorkba évek óta nagyon szerettem volna eljutni, mert annyi mindent hallottam róla és kiváncsi voltam rá milyen is valójában. New York alatt elsősorban Manhattant értem vagyis a központi városnegyedet. (Csak Manhattan szigetén 1,6 millióan laknak) 5 nagy városrész van amúgy. (Queens, Brooklyn, Manhattan, State Island, és Bronx). A szállásunk elég jó helyen volt, nem messze a metrómegállótól illetve a Broadwaytól. New Yorkban volt a legigényesebb hostel a 3 város közül ahol voltunk. A kajálást többségében gyorskajáldákban oldottuk meg mivel nem volt kedvünk gatyánkat is kajára kifizetni. Most nehéz lenne elmesélni részletesen mindent, leírok pár dolgot amit láttunk. Voltunk az Empire State Building tetején 86 emelet magasan. 9/11 óta ez a legmagasabb épület New Yorkban, a látványt nehéz szóban elmesélni, majd látjátok a videoban. Amugy a lift 1-2 másodperc alatt tett meg 10 emeletet :) Megnéztük a szabadság szobrot, illetve az Ellis Islandet ahova anno az emigránsok érkeztek orvosi vizsgálatra az országba lépés előtt. Meglehet nézni egy számítógépes adatbázisban nevek szerint kik érkeztek Ellis Islandan keresztül az USA-ba. Petanecet nem talált a rendszer :( Voltunk a Kínai negyedben hát az olyan volt mintha egyik utcából átérve a másikba egy másik világba léptem volna. Van még olasz negyed is bár lassan a kínaiak bekebelezik azt is. És ez bent van a város központjában. Sok new yorki jár ide egy kis autentikus kínai kajáért. (Piacon árulnak mindent, békát stb...) Megnéztünk a Guggenheim, a Natural History (itt volt planetárium Robert Redford alámondásával az nagyon nagy élmény volt), és a Museum of Modern Art  múzeumokat. A Guggenheim múzeumban nagyon elvont kiállítás volt, inkább maga az épület volt az amely nagyon magával ragadott. A Metropolitan múzeumba már nem mentünk be, ez az egyetlen fontos dolog amit kihagytunk de uccsó nap már nem volt kedvünk elmenni mert kicsit besokalltunk a múzeumoktól, inkább csavarogtunk egyet a városban. Bejártuk a Centrál Park egy részét (az egészet szinte lehetetlen ennyi idő alatt mert ÓRIÁSI) Láttuk John Lennon emlékhelyét, illetve a Dakota házat ahol lelőtték 1980-ban. Yoko Ono még most is ott lakik ha minden igaz. Végigsétáltunk a Wall Streeten (most a válság szélén biztos paráznak a brókerek), illetve megfogtuk a Bika szobor heréjét mert állítólag sok pénzt hoz a házhoz. Bár ezt a babonát szerintem csak mi ismertük a turisták közül, mert azt hitték bolond vagyok, hogy a heréjét fogdozom...:) Láttuk a világ első bevásárlóközpontját a Rockefeller Centert, illetve a híres fifth avanuet. Amugy a vízszintes utcákat streetnek nevezik és a függőlegeseket avenue-nak. Mielőtt laktak volna emberek Manhattanben felosztották szabályos részekre, és beszámozták az utcákat. Csak a legdélebbi részén vannak utcanevek amúgy csak be vannak számozva, úgy, hogy észak felé növekszenek a számok. Mi a 103. utca és a Westend Avenue sarkán laktunk. Metróval mindenhova ellehet jutni, 20 dolcsiért lehet kapni 7 napos korlátlan használatú kártyát, bár nagyon sokan taxiznak a sárga taxikkal, csak lekell inteni őket és akár a forgalom közepén is megállnak. Mi is mentünk vele egyszer. A közlekedés kész téboly, a járdán és az úttesten egyaránt. Szabályos emberáradat van. Voltunk még a Times Square-en, az nagyon tetszett, rengeteg neon reklámmal és nagyon nagy tömeggel. Szerintem nem tudnék a belvárosban lakni mert már nem emberi léptékű, de turistaként tetszett. Bementünk a Prada boltba amely olyan volt mint egy disco. Hangos zene, disco fények és táncoló eladó csajok. Nagyon vicces volt:) Nagyon sok hatalmas üzlet van, 4 szintes Virgin megastore, stb. nem sorolom fel őket. Találkoztunk Usaban élő ismerősömmel Gergővel, aki 1 napig a városveztőnk volt. Láttunk sok érdekes dolgot, ettünk a város szerinte legjobb sajttortájából (tényleg finom volt:). Lehet kihagytam pár dolgot a felsorolásból de szerintem a lényeget leírtam. Mivel minden nap reggeltől estig csak császkáltunk ezért az 5 nap nagyon kimerítő volt (most biztosan sokan elküldenek melegebb éghajlatra, hogy mekkora gondjaim vannak...:) New Yorkból Bostonba már nem repcsivel, hanem busszal mentünk.

Boston

Ha választanom kellene a 3 város közül hol laknék legszívesebben lehet Bostont választanám, bár biztos sokan hülyének néznek, hogy nem Miamit, vagy NY-ot mondom. A város nem olyan nagy ahhoz képest, hogy milyen híres ugyanis "csak" 600 ezer fő a lakossága. Mivel nagyon sok egyetem van nyugodtan lehet egyetemi városnak nevezni. YMCA-ben laktunk, szintén a központban, pár apróságtól eltekintve nem volt gond a szállással. 2 teljes napot töltöttunk a városban. Mivel New Yorkban eléggé lemerítettük a virtuális elemeinket ezért kitaláltuk, hogy nagyán lazára vesszük a tempót. Az első nap a város keleti részét néztük meg, ugyanis ott van a Harvard illetve az MIT. (MIT a világ egyik leghíresebb és legjobb műszaki egyeteme) Mindkettő egyetem hatalmas alapterületű, érdekes volt beleolvadni a nagy diáktömegbe, és körbejárni mint ha mi is ide járnánk. Boston kicsit angol stílusú város, hiszen amíg USA nem vált függetlenné az angolok innen irányították gyarmatot, és ebből a kikötőből vitték/hozták az árut. Ennek köszönhetően nagyon sok függetlenségi háborúhoz kapcsolódó történelmi helyszín található a városban. Amúgy nagyos sok az ír Bostonban. Itt történt a Bostoni teadélután is, na de ez most nem történelem óra :) A második nap végig esett. A durván 2 hét alatt végig jó időnk volt szóval nem panaszkodhatunk. Megnéztük a belvárost, meg az aranykupolás kormányzó házat de sajnos az eső azért rányomta a bélyegét a napra. Nem is nagyon csináltunk fotókat.

Győr :)

3. nap aztán jöttünk haza. Kicsit paráztam, hogy fognak-e szólni a 2 kézipoggyászért, mert elméletileg csak 1-et lehetne vinni de nem volt gond. Münchenben kellett átszállni. Budapesten a köcsög vámvizsgálók megkérdezték hoztam-e valamit külföldről. Persze mondtam nem, fa..om sem akart vámot fizetni. Kipakoltatta a cuccaimat. Hurrá, újra itthon mondtam magamban... Mondta, hogy ne nézzem BKV ellenőrnek, mert a projektort kint vettem. Mondtam elfelejtettem, persze letagadtam mennyibe került. Mondtam neki egyetmista vagyok, kint dolgoztam egy táborban a világ végén ne engem szopasson már. Meg amugy sem volt nálam egy fillér sem csak 3 dollár, aztán elengedett. 2 napja vagyok itthon, végre ettem halászlét a családdal. 3,5 hónapig tusolnom kellett végre vehettem egy fürdőt :D. Ma már készültem a maratonra, Tóbiással a kutyámmal voltam futni 16kmt (eléggé kinyírtam Tóbiást), este meg megyünk a haverokkal a Bohémtanyára kicsit piálni meg dumálni kivel mi történt a nyáron. Lassan indulnom is kell, majd néhány napon belül felrakom a videot aztán tényleg vége lesz a blognak.

Annyira nem is lett rövid sőt... Aki végigolvasta annak gratulálok van kitartása :D

Sziasztok!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://americanboy.blog.hu/api/trackback/id/tr18687884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csabi 2008.09.30. 07:13:23

Nah,először is,igen,én írtam neked smst,és fura h nincs meg a számom,mert már 2 éve az van,és beszéltünk is azóta:P De majd ezt is megírom smsben:) Mint ahogy azt írtam is,, Isten hozott itthon,kár h nem érsz rá szombaton,de talán utánahéten? Muszáj lesz,mert Berci sznapja lesz:))) Ja és szerintem nem csak egyedül vagyk így,de nem volt fárasztó végigolvasni,élvezhető volt.És legalább tényleg nem tudtál hadarni:P Nah majd dumálunk!!!! Hali
süti beállítások módosítása